Mikaeli

Förra helgen var det Mikaeli-Marknad här i Överkalix.
Inte lika full rulle som på sommar-marknaden, men lite liv o rörelse på Bränna i alla fall.
Jag var faktiskt inte o kollade läget alls, jag hade annat för mig :-)

Min kompis Mimmi hade varit hos mig sedan på torsdagen, och vi passade på att ta en skogs promenad i det vackra höstvädret i stället.



Det är inte så lätt att få Mimmi att sitta still när det är dags för fotografering... hon har inte fattat att man får godis när man tar det lite lugnt!



Här sa jag dock åt henne på skarpen! "Sitt still - annars blir det klo-klippning"

Efter långpromenaden var vi lite småtrötta alla tre (jag, Mimmi o mamma), så då blev det sängen ett tag, och sen på kvällen for Mimmi hem.

Det är ju alltid kul att träffa Mimmi, men efter några dagar tillsammans är man rätt trött... och så gillar jag inte riktigt att hon alltid tar bästa platsen i sängen på kvällen...

Nåja, det är ju inte så ofta i alla fall... och jag tycker ju ändå att det blir för varmt att sova i sängen en hel natt.

Ha det bra mina väner ♥

Avtryck

Lämna ett tassavtryck:

Namn:
Spara mina uppgifter

E-postadress:

Vill du att ja ska trippa in på din blogg? - Skriv adressen här:

Lämna ett avtryck:

Trackback