Brännaberget



Nu har man hunnit jobba en dryg vecka, och redan längtar man till nästa gång...
Inte för att jag inte trivs med mitt jobb, för det gör jag! Bra arbetskompisar, bra arbetstider och faktiskt ett mestadels roligt jobb!
Nä... det är snarare så att jag trivs ännu bättre med att vara ledig :-) I alla fall när man vet att man har ett jobb att gå till sen...

Nå ja, det blir ju lite ledighet innan skolan börjar för mina flickor, så det ser man ju fram emot! Vi har ju lite projekt på gång då... IKEA, fixa klart i lägenheten i Luleå och sen ska flickorna byta rum med varandra här i huset. Lite jobb med andra ord - men roliga saker!

Sen har vi ju en resa inplanerad så småningom, men det är ju långt fram i framtiden...

Närmast bakåt i tiden så kan man säga att helgen var bra: Fint väder i lördags = en långpromenad med Elvis. Vi gick via gamla elljusspåret till kyrkogården, sen en liten rundtur i skogen, och sen hem.



Det finns visst ormar här, men tack och lov så har vi aldrig stött på någon. Jag hoppas de håller sig till de lite stenigare ställena.

På torsdag kommer Mimmi hit, så då blir det full rulle i huset! Mimmi är en liten ettrig papillon/chihuahua på 1,5 år. Hon och Elvis brukar hålla igång rätt bra när de träffas, ska bli intressant att se hur länge de orkar... Mimmi ska bo här till på söndag.

Förhoppningsvis har vi nån bild att lägga in efter besöket :-)

Kram så länge / Anita


Avtryck

Lämna ett tassavtryck:

Namn:
Spara mina uppgifter

E-postadress:

Vill du att ja ska trippa in på din blogg? - Skriv adressen här:

Lämna ett avtryck:

Trackback