GOTT NYTT ÅR!!!

Snart är 2009 slut och ett nytt år börjar... 2010...

Tänk, när jag var barn och man pratade om 2000-talet, så tänkte man att det var så oändligt långt borta...  man tänkte att då kommer det väl att finnas datorer i varje hem, att alla barn går omkring med egna telefoner, att det finns massor med kanaler på TV:n och att man kan byta kanal genom att trycka på en knapp på en liten dosa - i stället för att gå fram till TV:n! Hur kunde man fantisera om så knäppa saker :-)))))

Nåt som jag aldrig hade trott skulle hända, det blev dock av under 2009: Jag blev hundägare (visserligen efter viss övertalning av döttrarna i huset)

Men visst är han väl fin, vår sötnos Elvis.

Nu är han nästan 10 månader, har hört sägas att det kan vara en sorts trots-ålder för många hundar!!! Få se hur det blir för den här lill-gossen... Än så länge så har jag inte sett några som helst trots-tendenser hos honom. Men att han gör som jag vill beror nog oftast på att han vill precis samma sak! Det är bara att hoppas att han fortsätter att må bra och trivs med oss :-)

Nu smäller det lite grann, en nog så tidig start på nyårsfirandet tycker jag! Elvis verkar inte tycka att det är så farligt när vi är här inne, han är nog mest förvånad över knallarna , men jag tror inte vi ska gå ut och titta på några raketer vid 12-slaget!

Det blir säkert ett Gott Nytt År ändå!

/ Mamma-matten


Avtryck

Lämna ett tassavtryck:

Namn:
Spara mina uppgifter

E-postadress:

Vill du att ja ska trippa in på din blogg? - Skriv adressen här:

Lämna ett avtryck:

Trackback